سرویس دوره ای موتورسیکلت

۱ بازديد

سرویس دوره ای موتور سیکلت گامی مهم در افزایش کارایی و جلوگیری از تعمیرات موتورسیکلت است. سرویس و نگهداری به موقع نه تنها طول عمر لوازم و قطعات را افزایش می دهد، بلکه به صرفه جویی در زمان، انرژی و اطمینان از سلامت شما کمک می کند. این اقدامات به حداقل رساندن آسیب به بخش‌های ضروری موتور، مانند انجین ، گیربکس، کمک فنرها و سایر اجزای موتورسیکلت در دراز مدت کمک می‌کند. جهت مشاوره رایگان در زمینه خدمات سرویس دوره ای موتور سیکلت ،کارشناسی موتورسیکلت خود با کارشناسان موتولند با شماره 02191691119 تماس بگیرید. می توانید بعد از سرویس دوره ای موتورسیکلت خود در مجموعه موتولند از کارواش موتورسیکلت موتولند استفاده کنید.

موارد سرویس دوره ای موتور سیکلت

تعویض روغن موتور سیکلت

روغن موتور یک جزء حیاتی در هر موتورسیکلت است و تعویض به موقع آن برای جلوگیری از آسیب دیدن موتور و دنده ها ضروری است. روغن موتور باید در فواصل زمانی مشخص بر اساس مسافت طی شده تعویض شود. روغن های موتور سیکلت که مناسب و به طور خاص تولید شده اند مطابق با استانداردهای Jaso MA یا Jaso MA2 هستند.

تعویض فیلتر و صافی روغن موتورسیکلت

بهترین زمان برای تعویض فیلتر و صافی روغن در زمان تعویض روغن موتور است. تعویض به موقع فیلتر از ورود آلاینده های موجود در روغن به موتور جلوگیری می کند.

تعویض ضدیخ یا کولانت

کولانت که به مخلوط آب رادیاتور و ضد یخ گفته می شود، نیاز به تعویض کمتری دارد. با این حال، نظارت منظم بر سطح مایع رادیاتور ضروری است. اگر متوجه هر گونه نشتی یا کاهش کولانت شدید، مهم است که به سرعت آن را دوباره پر کنید. با استفاده از کولانت های باکیفیت، می توانید هر دو سال یکبار آن را تعویض کنید.

سرویس انژکتور و کاربراتور موتورسیکلت

ابتدا مشخص کنید که سیستم سوخت موتورسیکلت شما از نوع انژکتوری است یا کاربراتوری. کاربراتورها معمولاً زودتر از انژکتورها نیاز به سرویس دارند.

هنگامی که سیستم کاربراتوری از حالت تنظیم خارج می شود ، مصرف سوخت افزایش می یابد. بنابراین سیستم های کاربراتوری باید هر 5 تا 10 هزار کیلومتر یا هر شش ماه یا حداکثر یک بار در سال سرویس شوند. اگر موتورسیکلت شما تزریق انژکتوری است، باید هر 15 تا 25 هزار کیلومتر سرویس شود.

تعویض شمع موتورسیکلت

شمع ها بسته به ترکیب مواد آنها (مس، پلاتینیوم یا ایریدیوم) طول عمری بین 5000 تا 30000 کیلومتر دارند. در زمان سرویس، تنظیم و تمیز کردن مناسب آنها ممکن است عملکرد بهینه آنها را بازگرداند.

سرویس فیلتر هوا موتورسیکلت

فیلتر هوا نقش مهمی در عملکرد بهینه وسیله نقلیه و قدرت موتور دارد و معمولاً هر 10 تا 20 هزار کیلومتر نیاز به سرویس دارد. با این حال، این نکته ضروری  است که اگر در شهرهای خیلی بزرگ و آلوده زندگی می کنید، فیلتر هوا باید هر 5 تا 10 هزار کیلومتر سرویس شود.

فیلرگیری سوپاپ های موتورسیکلت

سوپاپ ها نقش مهمی در روند روشن شدن  موتورسیکلت دارند. در نتیجه، فیلرگیری سوپاپ ها یک مورد ضروری در چک لیست سرویس دوره ای موتور سیکلت است. فیلرگیری به تنظیم زمان باز و بسته شدن سوپاپ ها اشاره دارد. سوپاپ هایی که به درستی تنظیم شده اند اطمینان حاصل می کنند که هوا و سوخت به نسبت صحیح وارد سیلندر می شوند. توصیه می شود فیلرگیری را هر 10 تا 15 کیلومتر انجام دهید.

سرویس کلاچ موتورسیکلت

اگر موتورسیکلت مجهز به گیربکس دنده ای است، بهتر است صفحه کلاچ را هر 15 تا 30 هزارکیلومتر تعویض کنید. در مورد گیربکس اتوماتیک باید هر 5 کیلومتر سیستم کلاچ بررسی شود و روغن گیربکس نیز تعویض شود. بی توجهی به تعویض صفحه کلاچ ممکن است منجر به آسیب به سایر اجزای سیستم کلاچ شود و در نتیجه هزینه های تعمیر قابل توجهی را به همراه داشته باشد.

سرویس و تعویض زنجیر یا تسمه موتورسیکلت

با گذشت زمان، زنجیر معمولاً شل یا فرسوده می شود. برای افزایش طول عمر زنجیر موتور سیکلت، توصیه می شود حداقل ماهی یک بار آن را با استفاده از اسپری های روان کننده مانند W40 تمیز کنید و سپس روغن کاری یا گریس کاری انجام دهید. مهم است که از تمیز کردن زنجیر با آب خودداری کنید، زیرا این امر می تواند منجر به زنگ زدگی شود.

از آنجایی که روغن ها گرد و غبار و کثیفی را جذب می کنند، غفلت از تمیز کردن و روغن کاری منظم منجر به خراب شدن تدریجی زنجیر می شود. پس از تمیز کردن و روغن کاری، همچنین ضروری است که زنجیر را از نظر کشش مناسب بررسی کنید و مطمئن شوید که نه خیلی سفت و نه خیلی شل است.

تعویض و بررسی لاستیک موتورسیکلت

وضعیت لاستیک ها اغلب در سرویس دوره ای موتورسیکلت نادیده گرفته می شود، با این حال بسیار مهم است که در مورد هرگونه تغییر قابل مشاهده در لاستیک ها و فشار باد آنها هوشیار باشید. فرسودگی لاستیک موتورسیکلت می تواند منجر به خطرات قابل توجهی شود.

سیستم ترمز موتورسیکلت

بدیهی است که سیستم ترمز جزء حیاتی هر وسیله نقلیه از جمله موتورسیکلت است. در نتیجه، مهم ترین موارد در چک لیست سرویس دوره ای موتورسیکلت قرار می گیرد. هنگام سرویس سیستم ترمز به سه نکته زیر توجه کنید:

 دیسک ها: هر 5 تا 10 هزار کیلومتر دیسک ها را بررسی کنید. در صورت مشاهده هر گونه علائم ساییدگی یا تاب برداشتن، باید تعویض شوند.

 لنت: زمان تعویض لنت ترمز به شدت به سبک موتورسواری شما بستگی دارد. اگر به طور مکرر از  گاز و ترمز استفاده می کنید، ممکن است نیاز به تعویض لنت ها خیلی زودتر از بقیه داشته باشید. نشانه رایجی که نشان می دهد لنت های ترمز موتورسیکلت فرسوده شده است، صدای کشیده شدن دو فلز روی هم است که نشان دهنده پایان عمر لنت ها است.

 روغن ترمز: نیازی به تعویض روغن ترمز نیست مگر اینکه رنگ آن تغییر کرده باشد. با این حال، بهتر است روغن ترمز را هر 30 تا 40 کیلومتر تعویض کنید.

باتری موتورسیکلت

آخرین مورد در چک لیست سرویس دوره ای موتور سیکلت ما، باتری است که یکی از قطعات گران قیمت موتورسیکلت به حساب می آید. یک باتری باکیفیت می تواند تا دو سال دوام بیاورد. با این حال، بسیاری از باتری های موجود در بازار از استانداردهای کیفیت رضایت بخشی برخوردار نیستند. با این وجود، سرویس مناسب و به موقع می تواند به کاهش هزینه های تعمیر کمک کند.

برای اطمینان از وضعیت باتری، می توانید به طور دوره ای نور چراغ ها را بررسی کنید. اگر متوجه کاهش شدت نور شدید، توصیه می شود با یک متخصص مشورت کنید تا وضعیت باتری را به سرعت ارزیابی کند.

سرویس دوره ای موتور سیکلت نه تنها عملکرد و کارایی آن را افزایش می دهد، بلکه نقش مهمی در تضمین ایمنی موتورسیکلت دارد. بنابراین بازرسی منظم اجزای مختلف  موتورسیکلت مانند موتور، گیربکس، سیستم ترمز، تسمه و سایر قطعات موتور به جلوگیری از خرابی های ناگهانی، بروز حوادث ناگوار و تحمیل هزینه های قابل توجه تعمیرات کمک می کند.

سرامیک موتورسیکلت

۲ بازديد

در سال‌های اخیر، پوشش‌های سرامیک موتور سیکلت و نانوسرامیکی محبوبیت قابل توجهی در نگهداری و مراقبت از وسایل نقلیه به دست آورده‌اند. در صنعت موتورسیکلت، کاربردهای سرامیکی به طور فزاینده ای برای بهبود ظاهر موتورسیکلت ها و کاهش آسیب پذیری آن ها مورد استفاده قرار می گیرد.

سرامیک ها دارای ویژگی های منحصر به فردی از جمله مقاومت در برابر حرارت بالا، مقاومت در برابر خوردگی استثنایی و سختی قابل توجه هستند که جایگاه برجسته ای را در این بخش به آنها می بخشد. این مقاله به بررسی کاربردهای سرامیک در موتورسیکلت ها به همراه مزایا و چالش های آن می پردازد.

جهت مشاوره در زمینه خدمات سرامیک موتور سیکلت ، سرویس دوره ای موتورسیکلت ، تعمیرات موتورسیکلت، خرید موتور می توانید با تیم موتولند  با شماره 02191691119 تماس حاصل فرمایید.

کاربرد سرامیک در موتور سیکلت

سرامیک یک محلول کامپوزیتی است که برای پوشش سطوح رنگی میکروسکوپی مورد استفاده قرار می‌گیرد و پوششی صاف و صیقلی ارائه می‌کند. این پوشش سرامیک موتور سیکلت یک لایه محافظ شفاف تشکیل می دهد که از رنگ زیرین محافظت می کند. بنابراین بسیار مهم است که نقاشی به درستی اجرا شود و لایه پایه زیر پوشش سرامیکی دست نخورده باقی بماند، زیرا هر گونه لکه یا خراش از طریق لایه سرامیکی قابل مشاهده خواهد بود.

جلوگیری از خط و خش روی سطوح سرامیکی موتور سیکلت

پوشش سرامیک موتور سیکلت می تواند به طور قابل توجهی احتمال خراش روی موتورسیکلت را کاهش دهد، اگرچه اثربخشی آن به نوع محلول سرامیکی مورد استفاده بستگی دارد. در نتیجه، پوشش نانو سرامیک در صورت رعایت مراقبت های مناسب پس از استفاده، می تواند برای مدت یک تا چهار سال از بدنه موتورسیکلت در برابر خط و خش و سایر عوامل محیطی محافظت کند.

با این حال، توجه به این نکته ضروری است که نمی تواند از خراش های ناشی از سنگ های بزرگ یا آثار ایجاد شده توسط ابزار تیز بر روی سطح جلوگیری کند. استفاده از پوشش نانو سرامیک بر روی موتورسیکلت ها همچنین منجر به کاهش دفعات شستشوی مورد نیاز و همچنین کاهش نیاز به پولیش موتورسیکلت  و واکس زدن پس از تمیز کردن می شود.

تفاوت سرامیک موتور سیکلت با واکس

عملکرد واکس کاملاً شبیه به پوشش های سرامیکی برای بدنه موتورسیکلت است، با تمایز اصلی این است که ماهیت شیمیایی پوشش سرامیک موتور سیکلت طول عمر بیشتری نسبت به موم دارد. موم لایه‌ای نرم از خود به جا می‌گذارد که با هر بارندگی یا شست‌وشو کاهش می‌یابد، و برای حفظ ویژگی‌های محافظتی خود، هر چند هفته یک‌بار نیاز به استفاده مجدد دارد.

در مقابل، پوشش های سرامیکی بافت سختی دارند و به طور محکم به سطح می چسبند. در نتیجه، دوام آنها می تواند از یک تا چهار سال متغیر باشد. پوشش های سرامیکی نه تنها از رنگ موتورسیکلت در برابر آب و گرد و غبار محافظت می کنند، بلکه آسیب های ناشی از اشعه ماوراء بنفش (UV) خورشید را نیز کاهش می دهند. اشعه ماوراء بنفش می تواند رنگ را کدر کرده و منجر به ظاهر محو رنگ موتورسیکلت شود.

مزایای سرامیک موتور سیکلت

کاهش وزن 

سرامیک ها معمولاً وزن کمتری نسبت به فلزات دارند. ترکیب سرامیک در اجزای موتور می تواند منجر به کاهش کلی وزن موتورسیکلت شود و در نتیجه عملکرد آن را افزایش دهد.

مقاومت در برابر حرارت بالا 

سرامیک ها مقاومت استثنایی در برابر دماهای بالا از خود نشان می دهند. این ویژگی می تواند به طور قابل توجهی احتمال گرمای بیش از حد در اجزای داخلی موتور را کاهش دهد و به بهبود عملکرد کمک کند.

مقاومت در برابر خوردگی بالا 

سرامیک ها به دلیل مقاومت قابل توجه خود در برابر خوردگی شناخته شده اند. این ویژگی می تواند طول عمر قطعات را افزایش داده و نیاز به تعمیر و تعویض را کاهش دهد.

تعمیرکار سیار موتور سیکلت شرق تهران

۳ بازديد

تعمیرکار سیار موتور سیکلت شرق تهران با موتولند ؟!

آیا به دنبال تعمیرکار سیار در شرق تهران برای موتور سیکلت خود هستید؟ ما با سالها تجربه در تعمیرکار سیار  شرق تهران، کیفیت خدمات خود را تضمین می کنیم. از تعمیرات جزئی گرفته تا تعمیرات اساسی، ما تمامی خدمات لازم را برای موتورسیکلت شما ارائه می دهیم. با استفاده از قطعات اصلی و ابزار پیشرفته، ما اطمینان حاصل می کنیم که موتورسیکلت شما با بالاترین استاندارد تعمیر می شود. تیم ما با تماس شما به محل اعزام شده و موتور شما را به صورت کاملا رایگان به موتولند اورده و تیم تعمیرات شروع به کار میکنند. همین حالا با شماره ه 09906684154 تماس بگیرید.

ما علاوه بر تعمیرات موتور سیکلت به صورت تخصصی، خدمات ویژه ای مانند سرویس دوره ای موتور سیکلت ، تیونینگ موتور سیکلت  و … را نیز ارائه می دهیم. برای مراقبت از موتور سیکلت خود  بی شک می توانید به موتولند اعتماد کنید.

چگونه از تعمیرکار سیار شرق تهران بهره‌مند شویم؟

برای بهره مندی از خدمات حمل رایگان موتور سیکلت، به سادگی با موتولند تماس بگیرید یا درخواست خود را به صورت آنلاین ارسال کنید. تیم موتولند برای جمع آوری اطلاعات لازم و هماهنگی زمان و مکان مناسب برای حمل موتورسیکلت شما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

شرایط استفاده از خدمات حمل رایگان

  • تعمیرکار سیار  به صورت رایگان فقط در شرق تهران  ارائه می شود. 
  • این سرویس برای انواع موتورسیکلت با وزن و حجم متفاوت ارائه می شود.
  • زمان تحویل موتورسیکلت پس از تعمیر، بسته به نوع تعمیرات و حجم کار، متفاوت خواهد بود.
  • برای استفاده از خدمات حمل رایگان موتورسیکلت و کسب اطلاعات بیشتر، با موتولند تماس بگیرید. 

توجه: شرایط و ضوابط تعمیرکار سیار شرق تهران ممکن است بدون اطلاع قبلی تغییر کند. پس از رزرو نوبت غافل نشوید.

مزایای حمل رایگان موتورسیکلت با موتولند

  • صرفه جویی در زمان و انرژی: دیگر لازم نیست نگران حمل موتورسیکلت خود به تعمیرگاه باشید. تیم موتولند با خیال راحت و بدون زحمت با تعمیرکار سیار شرق تهران، موتورسیکلت شما را از محل شما تحویل گرفته و به تعیرگاه تحویل می دهد.
  • راحتی و آسایش: با این سرویس می توانید به راحتی کارهای روزمره خود را مدیریت کنید در حالی که می دانید موتورسیکلت شما با بالاترین استانداردها در حال تعمیر است.
  • تیم ماهر و باتجربه: تیم موتولند متشکل از متخصصانی است که در انواع موتورسیکلت ها مهارت کافی دارند. آنها موتور سیکلت شما را حتی در حین حمل با دقت کنترل می کنند.
  • تجهیزات پیشرفته: موتولند از ابزارهای مدرن و پیشرفته برای حمل رایگان موتور سیکلت ها استفاده می کند و اطمینان حاصل می کند که موتور شما در طول سفر سالم می ماند.
  • تضمین کیفیت: موتولند به کیفیت خدمات خود مانند تعمیرات موتور سیکلت، کارواش موتور سیکلت و … اطمینان دارد، به همین دلیل است که کلیه تعمیرات با گارانتی همراه است.
تعمیرکار سیار موتور سیکلت شرق تهران​ کاملا رایگان است؟
چه مواردی در حمل رایگان موتورسیکلت شامل می‌شود؟
چه نکاتی را هنگام استفاده از خدمات حمل رایگان باید در نظر داشته باشیم؟

معایب موتورسیکلت انژکتوری

۴ بازديد

مزایا و معایب موتورسیکلت انژکتوری چیست؟ امروزه موتورهای موتورسیکلت به طور قابل توجهی در زمینه قدرت و صرفه‌جویی در سوخت بهبود یافته‌اند. حتی موتورهای با ظرفیت پایین‌تر نیز از فناوری‌ها و ویژگی‌های پیشرفته بهره‌مند شده‌اند. به همین ترتیب، سیستم تغذیه سوخت نیز با آخرین تکنولوژی‌ها به‌روز شده است. حال این سوال پیش می‌آید که کدام یک بهتر است و برای چه؟ در این مقاله به بررسی مزایا و معایب موتورسیکلت انژکتوری می‌پردازیم، شما می توانید برای کارشناسی موتور سیکت خود به مجموعه موتولند مراجعه کنید.

سیستم موتور انژکتور چیست؟

برخلاف کاربراتورها، سیستم انژکتور سوخت شامل مجموعه‌ای پیچیده از الکترونیک و حسگرها است. در سیستم‌های کاربراتوری، سوخت از مخزن کشیده می‌شود، در حالی که در سیستم‌های انژکتور سوخت، این کار به یک پمپ سوخت که درون مخزن نصب شده بستگی دارد تا کنترل دقیقی بر جریان سوخت داشته باشد. نازل انژکتور سوخت نیز به طور مستقیم درون محفظه احتراق قرار می‌گیرد. همه این عوامل دست به دست هم می‌دهند تا نتیجه یک سیستم تمیز و پرقدرت انژکتوری شود.

سیستم تزریق سوخت به صورت دیجیتالی و از طریق دستگاهی به نام واحد کنترل الکترونیکی یا ECU کنترل می‌شود. این ECU به حسگرهایی متصل است که دما، سطح اکسیژن، ورودی هوا و موقعیت دریچه گاز موتور را اندازه‌گیری می‌کنند. حسگرها اطلاعات را به ECU ارسال می‌کنند تا مقدار سوختی که باید پاشیده شود، تعیین شود. بنابراین، سیستم تزریق سوخت یک سیستم پیشرفته و پیچیده برای تأمین سوخت است. اما اگر ECU موتورسیکلت خراب شود یعنی تمام فعالیت موتور مختل می‌شود؟ چه باید کنیم؟ در مقاله علائم خرابی ECU موتورسیکلت به تمام اطلاعاتی که از ECU موتورسیکلت نیاز دارید، می‌ پردازیم. فناوری مدرن انژکتوری به طور قابل توجهی توانایی و کارایی موتورهای موتورسیکلت امروزی را افزایش داده است. همچنین، این سیستم مزایای فوق‌العاده‌ای دارد و در عین حال چند معایب نیز به همراه دارد. بیایید نگاهی به معایب موتورسیکلت انژکتوری بیندازیم.

مشکلات رایج موتورسیکلت های انژکتوری

بهتر است موتورسواران اطلاعاتی درباره موتورسیکلت خود داشته باشند تا در صورت بروز خرابی و معایب موتورسیکلت انژکتوری، بتوانند بدون مراجعه به تعمیرگاه، مشکل را حل کنند. اما اگر هم اتفاقی افتاد نگران نباشید، تعمیرات موتورسیکلت شما توسط تعمیرکاران مجرب ما در موتولند با کمترین هزینه و کمترین زمان انجام می‌شود. هنگام خرید موتورسیکلت، بهتر است موتورسیکلت‌های انژکتوری را در اولویت قرار دهید، زیرا این موتورسیکلت‌ها امکانات بیشتری دارند و عیب‌یابی و تعمیر آن‌ها نیز آسان‌تر است.

روشن نشدن موتورسیکلت انژکتوری

یکی از مشکلات و معایب موتورسیکلت انژکتوری این است که موتورسیکلت روشن نمی‌شود، در این حالت باید دو وضعیت را بررسی کنیم. اگر موتورسیکلت با استارت روشن نشود اما با هندل زدن به راحتی روشن شود، این نشان دهنده مشکل در توان باتری است. در این صورت، باتری به اندازه کافی انرژی برای استارت الکتریکی را تأمین نمی‌کند. همچنین ممکن است استارت نخوردن به دلیل فاصله بین پیکاپ و فلاویل باشد که با انجام بررسی‌های لازم و تنظیم فاصله، این مشکل قابل حل است.

صدای زیاد پمپ انژکتور

اگر پمپ انژکتور صدای زیادی تولید می‌کند و موتور روشن نمی‌شود، ممکن است به دلیل نرسیدن صحیح بنزین به پمپ باشد. بهتر است مسیر بنزین را بررسی کنید تا از عدم وجود قطعی اطمینان حاصل کنید. همچنین، ممکن است شیر بنزین بسته باشد، بنابراین چک کردن آن نیز مهم است. گرفتگی در لوله فلزی بنزین یا خرابی صافی بنزین نیز می‌تواند باعث بروز مشکل شود، پس با بررسی این موارد می‌توانید عیب‌یابی موتورسیکلت انژکتوری را به درستی انجام دهید.

کم‌سرعت بودن موتورسیکلت انژکتوری

از معایب موتورسیکلت انژکتوری این است که کاهش سرعت انژکتوری در سرعت بالا ممکن است به دلیل جابه‌جایی سر سیم‌های کوئل باشد که با تنظیم مجدد آن‌ها قابل حل است. همچنین، شل بودن فیوز می‌تواند باعث افت ناگهانی سرعت موتورسیکلت شود که با سفت کردن سیم‌ها می‌توان این مشکل را برطرف کرد. اگر اتصال سیم‌های باتری و سوئیچ نیز درست نباشد، در سرعت‌های بالا ممکن است با افت ناگهانی سرعت مواجه شوید و اتصال قطع و وصل شود. با بررسی و محکم کردن سیم‌ها می‌توانید این اختلال را رفع کنید. همچنین، نداشتن اتصال بدنه انجین و مسدود بودن فیلتر بنزین نیز می‌تواند به این مشکل دامن بزند.

تغییر دنده سخت

اگر با این مشکل مواجه شدید، باید به عیب‌یابی و رفع معایب موتورسیکلت انژکتوری خود بپردازید. در این شرایط، مشابه موتورسیکلت‌های کاربراتوری، مشکل ممکن است از کلاچ باشد. این به این معناست که یا صفحات کلاچ دچار مشکل هستند یا کلاچ لقی دارد و نیاز به تعویض صفحه کلاچ یا رفع لقی آن دارید.

مزایای سیستم موتورسیکلت انژکتوری

  • ترکیب دقیق هوا و سوخت برای عملکرد بهتر
  • سوخت‌سوزی تمیزتر و کارآمدتر
  • پاسخگویی سریع‌تر دریچه گاز
  • بهبود کارایی سوخت یا مسافت پیموده شده
  • نیاز به نگهداری کمتر و احتمال آسیب کمتر نسبت به کاربراتورها
  • تنظیم آسان با تغییرات ECU

معایب سیستم موتورسیکلت انژکتوری

  • هزینه بیشتر نسبت به کاربراتورها
  • نیاز به ابزار خاص برای تنظیم و تعمیرات
  • هزینه بالای تعمیر که هزینه‌های نگهداری کلی را افزایش می‌دهد
  • در صورت خرابی ECU، موتور روشن نمی‌شود و ممکن است شما را در موقعیت دشواری قرار دهد.

موتورسیکلت انژکتوری یا کاربراتوری؟

قبلا در مقاله تفاوت موتورسیکلت انژکتور و کاربراتور به طور کامل تفاوت هردو موتورسیکلت را توضیح داده‌ایم؛ اما به طور خلاصه مقایسه کاربراتور و سیستم انژکتور سوخت نشان می‌دهد که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. با این حال، با توجه به همه مزایا و معایب موتورسیکلت انژکتوری، سیستم انژکتور سوخت بهترین گزینه برای اکثر موتورسیکلت‌ها به شمار می‌رود. هرچند که این سیستم هزینه بالایی دارد و تعمیر آن دشوار است، اما در طول زمان هزینه‌ها و نگهداری به سطح قابل قبولی خواهد رسید.

این دنیا به سمت کاهش آلاینده‌ها و بهبود مصرف سوخت در حال حرکت است. تولید بهینه قدرت با هر قطره سوخت یکی از مسائل مهم موتورسیکلت‌های مدرن است. بنابراین، سیستم تزریق سوخت بهترین راه‌حل برای این موتورهاست. به همین دلیل، موتورسیکلت‌های با موتور کاربراتوری که عمدتاً در سطح ورودی و با هزینه کم هستند، ناامیدکننده نیستند. ویژگی‌های آسان و نگهداری کم‌هزینه از مسائل مهم این موتورسیکلت‌هاست. همچنین، آلودگی سوخت نیز یکی دیگر از مشکلات مهم این وسایل نقلیه است. بنابراین، برای مسیرهای ناهموار و پیچ‌های ناجور، کاربراتور گزینه‌ای نسبتاً مناسب است.